Moksleivių konkursas „Skaidrumą kuriame kartu 2024“

Informacija atnaujinta: 2025-01-06 10:52


Konkursas vyko 2024 m. spalio 17 d.– lapkričio 15 d., jame dalyvauti buvo kviečiami 8–12 klasių mokiniai. Organizatoriai – Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) ir partneriai. Šiai metais konkurse dalyvavo rekordinis dalyvių skaičius iš visos Lietuvos.

 

Iniciatyvos tikslas – ugdyti antikorupcines mokinių nuostatas, skatinti aktyviai domėtis savo, kaip piliečio, vaidmeniu, valstybės ir pasaulio situacija, suprasti svarbiausius skaidrumo principus, kurie yra stiprios, teisingumu ir pasitikėjimu grįstos valstybės pagrindas. 2024 m. konkurso tema – skaidrumas ir sąžiningumas svarbiau už pažintis ir ryšius.“

2024 gruodžio 9 d. vykusios „Skaidrumo šventė“ metu buvo paskelbti ir apdovanoti mokinių konkurso nugalėtojai.

 

 

Konkurso komisijos sprendimu išrinkti nugalėtojai trijose kategorijose: „Skaidrumo lydere“ tapo Kauno rajono Babtų gimnazijos I A klasė,Skaidrumo skleidėja“ – Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 8 C klasė, o aktyviausios mokyklos, pelniusios „Skaidrumo bendruomenės“ nominaciją, tapo: Kauno Maironio universitetinė gimnazija ir Klaipėdos technologijų mokymo centras. Laimėtojams buvo įteiktos Lietuvos Respublikos Prezidento padėkos.

„Skaidrumo lydere“ tapo Kauno rajono Babtų gimnazijos I A klasė

Kūrybinis darbas

 

„Skaidrumo skleidėja“ – Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 8 C klasė

Kūrybinis darbas

 

Konkurse puikiai pasirodė gausus būrys mokinių iš įvairiausių Lietuvos miestų ir miestelių, dalinamės geriausiai pasirodžiusių mokyklų ir klasių dešimtukais:

 

 


Vertinimo komisija:

Verti


Aukščiausiais balais įvertinti mokinių darbai:

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 8 C klasė

„Stalo žaidimas „Draugai ar gebėjimai“ kuriame žaidėjai (nuo 10 m. iki 99 m.) turi rinktis tarp pagalbos draugams ir sąžiningo pasirinkimo. Ar pavyks jiems išvengti nepotizmo ir pasiekti teisingų rezultatų? Žaidėjai arba komandos po 3-4 žaidėjus turi mesti kauliuką, traukti žaidimo kortelę su klausimu (viso 40 langelių, tai 40 klausimų kortelių), atsakyti į klausimą su variantais A, B arba C. Teisingas tik vienas atsakymas. Kelyje nuo starto iki finišo yra ir iššūkių, t.y. laukeliai, ant kurių reikės praleisti ėjimą, nes „Pasinaudojo ryšiu“, „Gebėjimų stiprinimo laukelis“ – gaunamas papildomas taškas, nes gebėjimai praplėsti sąžiningai bei „Grįžk 2 laukelius atgal“ langelis, reiškiantis, kad žaidėjas turi atsitraukti. Už teisingai atsakytą klausimą žaidėjas gaus žetoną. Laimi žaidėjas ar komanda finiše turintis daugiausia taškų.


Kauno r. Babtų gimnazijos I A klasė


Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos gimnazijos Neformalaus ugdymo būrelio „Mini Skaidrumo Akademija“


Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazijos I g klasė


Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro II GB

Žaidimas „Už skaidrią ateitį“


Jonavos politechnikos mokyklos 11 kl. (TPR-24/3) grupė

Tyrimas „Skaidrumą kuriame kartu'24"

 


Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos III klasės 1 grupė


 

Gargždų ,,Minijos‘‘ progimnazijos 8 C klasė


 

Švenčionių r. Pabradės „Ryto“ gimnazijos I a klasė


Utenos Dauniškio gimnazijos 2A

Socialinis tyrimas ,,Nepotizmo toleravimas‘‘


Konkurso komisijos narių mintys:

„Džiugu, kad jaunimas atpažįsta nepotizmo atvejus ir moka juos parodijuoti. Bet tuo pačiu ir liūdna, kad moksleiviai jau dabar susiduria arba stebi nepotizmo atvejus savo aplinkoje. Konkurso darbai tikrai labai stiprūs. Dauguma šių projektų tikrai pareikalavo daug darbo, jog būtų įgyvendinti taip kūrybiškai. Konkurso nugalėtojai turėtų be galo didžiuotis savimi, žinant kiek šaunių darbų jie paliko užnugaryje. Džiaugiuosi moksleivių darbuose pamatęs ne vieną situaciją, kuri parodė, jog jaunimas tiki savo jėgomis, jog jie pajėgūs sustabdyti nepotizmą Lietuvoje.“

Lietuvos šaulių sąjungos pavaduotojo funkcijas laikinai vykdantis Dovidas Jonušas

„Antrą kartą esu komisijoje ir norėčiau vėl pasakyti, koks tai malonumas peržiūrėti visus moksleivių darbus! Ačiū!“

Partnerysčių vystymo skyriaus vadovė Jevgenija Avedenij

„Su dideliu jauduliu siunčiu Jums mano vertintų darbų lentelę. Jauduliu todėl, kad darbų skaičius išties solidus, visi jie labai skirtingi ir surasti bendrą vardiklį buvo gana sunku. Vieni darbai, kaip teko įsitikinti, pareikalavo žinių, kūrybiškumo, humoro, aktorinių ir/ar kitokių meninių gebėjimų, kiti, deja, pasirodė vos vos išpildyti. Bendrai stebiu tendenciją, jog mokiniams aktualios mokykloje sutinkamos situacijos, kurios vienaip ar kitaip siejasi su korupcija ir nepotizmu. Tiesa, daug kur būtent pastaroji tema nebuvo iki galo išpildyta: kalbama aptakiai, daugiau liečiamos vienos pobūdžio (konkrečiai – kyšininkavimo) problemos.“

Valstybės pažinimo centro vyriausioji specialistė Ina Stončė